Kokio dydžio turėtų būti jūsų reklaminė iškaba?
Reklaminės iškabos gali būti įvairių formų (tūrinės raidės, šviesdėžės ar pilonai), todėl yra svarbu suprasti, kad šiuo atveju esminis kriterijus yra ne pačios iškabos, o užrašo (raidžių), dydis.
Iškaba turėtų būti pakankamai didelė, kad joje būtų galima tinkamai ir aiškiai perteikti pagrindinę informaciją, kurią norite skleisti savo auditorijai. Turėtumėte ne tik įsitikinti, kad užrašas bus matomas, bet ir pasirinkti tinkamą šriftą, kad jį būtų lengva perskaityti.
OPTIMALUS DYDIS
Norint nustatyti tinkamą reklaminės iškabos dydį, svarbu atsižvelgti į šiuos tarpusavyje sąveikaujančius kriterijus:
1) Užrašo (raidžių) aukštis;
2) Idealus įskaitomas atstumas;
3) Maksimalus įskaitomas atstumas.
Taigi, bendra taisyklė – didesnis raidžių aukštis leis pasiekti didesnį įskaitomą atstumą. Šiuo atveju pastaroji taisyklė galioja, kai neatsižvelgiama į kitus faktorius tokius, kaip raidžių šriftas, iškabos ir aplinkos spalviškumo kontrastas, šalia esančio kelio greitis ir kiti svarbūs elementai.
Žemiau pateikiame lentelę, kurios pagalba galima greitai ir patogiai nustatyti apytikslį raidžių dydį pagal tai, kokiu atstumu norite, kad Jūsų iškaba būtų idealiai ir maksimaliai įskaitoma.
Vis dėlto turėkite galvoje, kad šiuo atveju atstumas turi būti matuojamas ne nuo Jūsų pastato. Atstumą reikėtų vertinti nuo tos vietos, kurioje yra įrengta iškaba, bei atitinkamai išmatuoti įstrižinį atstumą nuo iškabos iki ant žemės esančių žmonių. Kadangi kuo aukščiau Jūsų iškaba įrengta, tuo arčiau žmonės turėtų stovėti, kad ją aiškiai įskaitytų.
Į KĄ ATSIŽVELGTI
Nors aukščiau pateikta raidžių matomumo lentelė yra greitas ir patogus įrankis apytiksliam iškabos dydžiui nustatyti, tačiau būtina atsižvelgti į kitus svarbius elementus, kurie tam tikrais atvejais gali būti reikšmingesni už pačios raidės aukštį.
Išorė ar vidus. Reikia suprasti ir tai, kad iškabos įskaitomumas gali reikšmingai priklausyti nuo to, ar pastaroji bus įrengiama išorėje (pvz., ant pastato fasado) ar viduje (pvz., prekybos centre arba verslo centre). Jeigu tai išorės reklaminė iškaba, rekomenduojame, kad raidės būtų mažiausiai 25 cm aukščio. Jei tai vidaus iškaba, šiuo atveju raidžių aukštis gali būti 5 cm arba mažesnis. Vėlgi, turime atsižvelgti į tai, kokiame aukštyje bus reklama bei kitus svarbius ir individualiai vertintinus faktorius.
Maksimalus eismo greitis. Ypatingai svarbu įvertinti eismo greitį tais atvejais, kuomet iškaba bus įrengiama šalia judrios gatvės. Tarkime, esate įsikūrę šalia gatvės, kurioje vidutinis greitis yra 70-80 km/val. Jeigu reklaminė iškaba yra nukreipta į judraus kelio pusę, reikšminga atsižvelgti į tai, kad vairuotojai turi tik kelias sekundes pastebėti ir perskaityti Jūsų iškabą. Taigi, tokiu atveju, kad užrašas būtų maksimaliai įskaitomas, jo aukštis turėtų būti ne mažesnis kaip 56 cm!
Todėl net toks faktorius, kaip maksimalus eismo greitis gatvėje ar kelyje, gali būti iškabos dydį lemiantis rodiklis.
Spalva. Situaciją gerinantis ar bloginantis veiksnys gali būti iškabos spalvų pasirinkimas. Trumpai tariant, jeigu iškaboje dominuoja raudona, geltona ar kita akivaizdžiai iš aplinkos išsiskirianti spalva – raidės galėtų būti mažesnio aukščio, kadangi tokios spalvos yra kur kas greičiau ir lengviau pastebimos. Tačiau kiekvienu atveju yra itin svarbu įvertinti aplinkoje dominuojančias spalvas, pavyzdžiui, nerekomenduojama įrengti raudonos spalvos iškabą ant raudonų plytų pastato, kadangi tokiu atveju ji tiesiog susilies su aplinka.
Plačiau apie tai, kaip pasirinkti tinkamas reklaminės iškabos spalvas, kad būtų užtikrintas maksimalus matomumas, galite sužinoti čia.
Padėtis. Kitas svarbus dalykas, į kurį patariama atsižvelgti renkantis iškabos dydį, yra jos padėtis. Priklausomai nuo to, kur ji bus montuojama, dydis gali būti mažesnis ar didesnis nei bendrosios rekomendacijos. Reklaminės iškabos gali būti tvirtinamos ant sienų, stogų, stulpų ir pan. Tik nuo Jūsų priklauso kaip arti įėjimo iškabas norite įrengti. Patariame pirmiausia nuspręsti, ar siekiate, kad žmonės iškabą perskaitytų eidami pro šalį, važiuodami automobiliu, ar abiem atvejais.
Nors kiekvieną situaciją reikėtų vertinti individualiai, tačiau tikriausiai sutiksite, kad pirmas dalykas, ką iš tolo pastebite, kai važiuojate pro degalinę, tai yra arčiau gatvės įrengtas pilonas.
APIBENDINIMAS
Šiame straipsnyje kalbama apie tai, kokio dydžio turėtų būti reklaminės iškabos, kad jos būtų matomos ir aiškios. Svarbu suprasti, kad esminis kriterijus nustatant tinkamą dydį yra raidžių aukštis. Reklama turi būti pakankamai didelė, kad būtų galima tinkamai ir aiškiai perteikti pagrindinę informaciją. Kad nustatytumėte tinkamą dydį, turite atsižvelgti į raidžių aukštį, idealų ir maksimalų įskaitomą atstumą. Lentelėje pateikiama apytikslė raidžių dydžio rekomendacija pagal atstumą, tačiau atstumas turėtų būti vertinamas ne nuo pastato, bet nuo vietos, kurioje yra įrengta iškaba. Taip pat reikia atsižvelgti į kitus svarbius elementus, tokius kaip išorės ar vidinė iškabos vieta, maksimalų eismo greitį ir aplinkos spalviškumo kontrastą.
BENDRADARBIAUKIME IR MES RASIME JUMS SPRENDIMĄ