Kaip pasirinkti reklaminės iškabos spalvas, kad būtų užtikrintas maksimalus matomumas?
Iš pirmo žvilgsnio galbūt gali atrodyti, kad iškabos spalviškumas neturi jokios išskirtinės reikšmės. Svarbiausia išlaikyti firmines spalvas ir nereikia per daug sukti galvos, taip?
Reklamos gamintojų sukauptos žinios ir patirtis rodo ką kita – iškabos spalvos bei kelių spalvų tarpusavio derinimas yra labai svarbu. Kadangi spalvos turi įtakos kontrastui, įskaitomumui ir atstumui, iš kurio žmonės gali perskaityti jūsų iškabą.
KODĖL SVARBUS SPALVŲ PARINKIMAS?
Tinkamai pasirinkta spalva gali atlikti kelias funkcijas:
Pagerinti matomumą: tam tikros spalvos labiau traukia akį nei kitos. Jei šalia baltos iškabos yra raudonas, galite įsivaizduoti, kad raudona spalva labiau patrauks žmogaus akių dėmesį. Tačiau svarbu atsižvelgti į iškabos spalvas fono atspalvio atžvilgiu. Įrengus tą pačią raudoną iškabą ant raudonos sienos, ji neišryškės, o sumontavus ant juodos – išryškės.
Padidinti kontrastą ir įskaitomumą: spalvų deriniai lemia skirtingą kontrastą, kuris yra svarbi reklamos įskaitomumo dalis. Įsivaizduokite tamsiai mėlyną tekstą miško žalumos aplinkoje – jį bus ganėtinai sunku perskaityti. Juoda ant baltos ir balta ant juodos yra klasikiniai lengvai įskaitomo teksto su didelio kontrasto spalvomis pavyzdžiai.
GERIAUSIAI TARPUSAVYJE DERANČIOS IŠKABOS SPALVOS
Tam, kad iškabos užrašas ar grafiniai elementai būtų geriausiai matomi, naudokite spalvas, kurios skiriasi nuo iškabos fono spalvos. Bendra taisyklė – naudokite tamsios spalvos raides ant šviesaus fono ir atvirkščiai. Kadangi kitu atveju tamsios raidės tamsiame fone nėra maksimaliai matomos ir įskaitomos.
Žemiau galite matyti dažniausiai pasitaikančių spalvų derinius, kurie užtikrina geriausią iškabos matomumą.
Nuotraukoje galite matyti realų reklamos atspalvių derinimo pavyzdį. Šiaulių turizmo informacijos centras tūrinės raidės puikiai atitinka spalviškumą – atitinkamai yra itin lengvai įskaitomos ir pastebimos iš tolo. Tą patį galima pasakyti ir apie grafinius elementus ant baltos spalvos.
KAIP ELGTIS, JEI FIRMINĖS SPALVOS SUTAMPA SU APLINKA?
Kalbant apie reklamos spalviškumą, Šiaulių turizmo informacijos centro reklamai nereikėjo rasti papildomo sprendimo, kadangi architektai pastato fasado projektą parengė jau su tarpusavyje derančiomis spalvomis. Dėl šios priežasties galėjome įrengti fasado apdailą ir reklamines iškabas be papildomų projekto korekcijų.
Tačiau, ką daryti, jei firminės spalvos sutampa su aplinka? Tais atvejais, kada montuojamos vietos (pvz., pastato fasado, interjero sienos) fono atspalvis sutampa su Jūsų logotipo spalvomis, patartina logotipą perdaryti į vienspalvį. Taigi naudojama tik juodos arba baltos spalvos logotipo versija (angl. monochrome).
Kaip žinoma, Vynoteka logotipas yra spalvotas, tačiau konkrečiai šiuo atveju atsižvelgėme į tai, kad tiek tikroji logotipo spalva, tiek montuojamos vietos spalvos yra tamsios – buvo nuspręsta iškabą daryti baltos spalvos, kadangi tokiu būdu pasiekiamas maksimalus kontrastas ir matomumas.
KOKIA SPALVA LABIAUSIAI TRAUKIA ŽMOGAUS AKĮ?
Kokios spalvos iškaba yra geriausiai matoma? Tikriausiai akivaizdu, kokios spalvos labiausiai patraukia mūsų dėmesį. Šias spalvas dažniausiai sutinkame dalyvaudami eisme. Raudoną spalvą matome šviesoforuose ir Stop ženkluose, o geltoną spalvą rasime ant įspėjamųjų kelio ženklų.
Raudonos ir geltonos spalvos reklamą taip pat galite pamatyti ant daugumos didelių greito maisto restoranų tinklų pastatų, kadangi šios spalvos yra energingos ir greitai patraukia dėmesį.
Jeigu siekiate, kad jūsų iškabą pamatytų kuo daugiau akių, raudona ir geltona spalvos yra puikūs pasirinkimai, žinoma, jei šios spalvos dera prie jūsų firminio identiteto.
Geltona. Geltona spalva yra ryški, drąsi, dažnai asocijuojasi su saule ir optimizmu. Ji taip pat labai vargina akis. Apsipirkdami parduotuvėje, kurioje visur yra ryškiai geltonos spalvos iškabų, tikrai pavargsite ir norėsite pailsinti akis. Kai kuriuos žmones ji neįtikėtinai erzina.
Apsvarstykite galimybę ją naudoti dėmesį atkreipiančioms iškaboms, pavyzdžiui, pakelėje, bet ne informaciniams ženklams ar dizaino elementams, kur ji gali būti pribloškianti. Šiek tiek ryškios geltonos spalvos labai tinka. Šviesesni geltonos spalvos atspalviai daug mažiau vargina ir labiau tinka naudoti dideliais kiekiais.
Raudona. Raudona spalva yra labai lanksti. Ji gali skatinti agresijos, gyvumo, aistros, susijaudinimo ir kitas energingas emocijas. Ji įprasta restoranuose, kur siekiame žmonėms sukelti alkio ir impulsyvumo jausmus. Ji taip pat dažnai reiškia pavojų arba būtinybę sustoti ir atkreipti dėmesį, pavyzdžiui, prie šviesoforo.
Iš esmės šios spalvos taip gerai atkreipia dėmesį todėl, kad gamtoje su jomis susiduriama rečiau, todėl jos labiau išsiskiria iš aplinkos. Pastačius žalios spalvos iškabą medžių fone, ji nelabai išsiskirs. Tačiau jei tą pačią žalios spalvos iškabą pastatysite priešais šviesiai mėlyną dangų, pavyzdžiui, prie išvažiavimo iš greitkelio, ji bus gana gerai pastebima.
APIBENDINIMAS
Norint rasti geriausias spalvas reklaminei iškabai, reikia žinoti, kaip atrodo kraštovaizdis. Supratimas apie reklamos vietą ir tinkamų spalvų kontrasto su aplinka užtikrinimas yra itin svarbu, kad būtų pasiekiamas maksimalus reklamos matomumas ir įskaitomumas iš tolo.
BENDRADARBIAUKIME IR MES RASIME JUMS SPRENDIMĄ